08-6655400
בית / בלוג / קופת גמל להשקעה - האם כדאי?

קופת גמל להשקעה - האם כדאי?

"עתיד נפלא מצפה לכם, והוא מתחיל היום ויימשך לאורך כל חייכם...." - דאגלס ריצ'רדס. ואם העתיד כבר כאן..... כדאי שנתחיל לדאוג לו מהיום. קופת גמל להשקעה היא דרך מצויינת לעשות זאת. 

מה זה קופת גמל להשקעה?

קופת גמל להשקעה היא מכשיר חיסכון המאפשר לחוסכים (הן כאלה שעובדים והן כאלה שלא עובדים) לחסוך באופן עצמאי למשך כל תקופה שירצו ואף ליהנות מהטבות מס במקרים מסוימים.

הקופה מיועדת לציבור הרחב, שכירים, עצמאים ומי שאינם עובדים כלל, ומתאימה במיוחד למי שמעוניין בתכנון פיננסי לקראת פרישה מעבודה.
ניתן להפקיד עד 72,616.5 ₪ בשנה קלנדרית.

7 סיבות למה לפתוח קופת גמל להשקעה:

  1. פשטות היא מילת הקוד
    מדובר על קופה שהמגבלות שלה מאוד קלות להבנה. עד 72,616 ש״ח בשנה, לכל ת.ז. רוצה להפקיד חד פעמי?  בהצלחה! רוצה לבצע הוראת קבע ולהפקיד כל חודש? בהצלחה! רוצה למשוך סכום כלשהו? בהצלחה! פשוט מאוד!
    דמיינו ״כספת״ שעובדת בשבילכם- אתם לא תראו את הכסף בעו״ש שוכב מנמנם מול העיניים- החסכון ב"כספת" מתחיל לעבוד בשבילכם ולהרוויח לכם.
  2. אין מחויבות לשום תקופה וזמן
    לרובנו, נזילות של כסף היא דבר סופר משמעותי. המשמעות היא שבכל רגע נתון, ניתן למשוך את הכספים חזרה לחשבון הבנק. ניתן כמובן גם להחזיר אותו לקופה, מתי שנרצה. אם בכל זאת החלטתי לפדות את קופת הגמל להשקעה? במקרה כזה, משיכה מחויבת בתשלום מס על הרווח בלבד (רק הרווחים!) בגובה של 25% (מס רווח הון)
    דוגמה להמחשה: אדם שהפקיד 100 שקלים והרוויח במהלך השנה 10 שקלים והחליט למשוך את הכסף חזרה לחשבון הבנק יקבל את הסכום המקורי אותו הפקיד (100 ש״ח) ועוד 7.5 ש״ח (10 שקלים רווח בהפחתת 25% מס על הרווח= 2.5 שקלים.
  3. הלוואה כנגד חשבון קופת גמל להשקעה.
    אתם זקוקים לכסף? אתם לא חייבים לפדות את הקופה שלכם. תוכלו לקחת הלוואה כנגד קופת גמל להשקעה על חשבון, בתנאי שוק מצוינים. במצב כזה ההשקעה שלכם ממשיכה "לעבוד" בעוד שאת ההלוואה אתם מפנים למקור אחר.
  4. אתם מחליטים איפה הכסף עובד
    כל אחד יכול לבחור מסלול השקעה בהתאם לרמת הסיכון המתאימה לו.  המסלולים האלו למעשה מותאמים לרמת הסיכון שאנו רוצים לקחת על עצמינו. בהתאם לרמת הסיכון כך פוטנציאל התשואה מתממש. ככלל, ככל שטווח זמני ההשקעה ארוך יותר בשוק ההון, כך הסיכון קטן יותר.
  5. קופת הגמל להשקעה יודעת להיות הכנסת העתיד שלנו!
    כחלק מהטבות המס הקיימות בקופה, ניתן לקבל קצבה חודשית לאחר גיל 60. כיוון שרשות שוק ההון  מעונינת להטיב עם החוסכים הדואגים לעתידם, היא העניקה הטבת מס נוספת לחוסכים החכמים.
    קבלת החיסכון בתוספת הרווחים יחד כקצבה חודשית החל מגיל 60 תהיה כולה פטורה ממס! מדובר על הטבת מס ענקית!
    דוגמה להמחשה: נניח שמדובר במשפחה עם שני ילדים, ניתן לבצע הפקדה על כל אחד מבני המשפחה. 2 על ההורים ו-2 נוספים על הילדים ע״ס 72,616 כל אחד. תכפילו את זה פי 4 והנה הגעתם להשקעה שנתית בקופת גמל להשקעה של 290,464 ש״ח בכל שנה קלנדרית. זאת אומרת שבשונה מקרן הפנסיה, כאן אנו נהנים ממכשיר חיסכון שמרוויח ולא משלם מס במהלך הדרך ובנוסף, אם החלטתם להגיע איתו ״לקצה״ תקבלו הטבת מס נוספת.
  6. דחיית מס
    יתרון משמעותי גדול עומד לרשותנו ובעצם נחסך מאיתנו תשלום המס עד הפדיון של הקופה, כל עוד החיסכון נמצא במכשיר ההשקעה עצמו – ״קופת גמל להשקעה״ תשלום המס נדחה לנו עד הפדיון!
    לא רק שהוא נחסך, אנחנו מקבלים עליו תשואה (רווח) עד הפדיון.
    דוגמה להמחשה:
    הפקדנו 10,000 ש״ח לקופת הגמל שהרוויחה 1,000 ש״ח והחלטנו לשנות מסלול ו/או להחליף חברה ו/או להעלות חשיפה להשקעות בסיכון-סיכוי גבוה יותר. גם כאן, לא נידרש לתשלום מס על הרווחים אותם הספקנו לצבור. ובעצם נהנה כל הדרך מדחייה של אירוע מס. מדובר על סכום לא מבוטל של רווחים שנשארים אצלנו בידיים בתכנון נכון.
  7. ריבית דריבית
    רווח על הרווח, זה אחד הכלים החזקים ביותר העומדים לרשותכם בהשקעה מסוג זה. למעשה כל רווח שמצטבר לכם על נוסף כל ההפקדה שלכם, אז גם הוא "זוכה" לקבל עליו את אחוז התשואה.
    דוגמה להמחשה:
    לצורך הדוגמה שלנו, השקענו 1,000 שקלים. התשואה באותה השנה היתה 10%, כלומר 100 שקלים בשנה. מה יקרה אחרי 10 שנים? הרווח יהיה 1,000 שקלים (10 שנים * 100 שקלים בשנה)? (אם הגעתם בטעות ל-2,000 שקלים בתוצאה-שגיתם בחישוב).
    באותה השנה הראשונה הרווחנו 100 ש״ח, אבל בשניה העוקבת הרווח כבר יקפוץ ל- 110 שקלים (פה נכנסת הריבית דהריבית – ריבית גם על הרווח) וכן הלאה וכן הלאה. קחו לדוגמה את השנה העשירית, בה נעמוד כבר על סכום של 2593....

ובכן.... כדי לתכנן נכון את ההשקעה, כדי שהיא תתאים לכם ולמשפחה שלכם בצורה אידיאלית וכדי שלא תשלמו מס שלא לצורך- דברו איתנו.
אנחנו כאן כדי לעזור לכם לבחור את מסלול ההשקעה הטוב ביותר.

עוד בבלוג