08-6655400
בית / בלוג / יש לי כסף פנוי, איפה כדאי לי להשקיע?

יש לי כסף פנוי, איפה כדאי לי להשקיע?

"כולם מרוויחים כסף, בבורסה, בנדל"ן, ורק אצלנו הכסף סתם שוכב בעו"ש". כמה פעמים אמרת את זה ולא עשית עם זה כלום? 

אתם/ן מכירים/ות את המחשבות האלה שתמיד קופצות כשחבר/ה מספר על כסף שהרוויח/ה בהשקעה בביטקויין, או כשהשכנה אומרת שיש לה 5 דירות להשקעה בבאר שבע, כשנהג המונית חושף שהוא קנה מניית טסלה עוד לפני שאנשים בכלל ידעו מי זה אילון מאסק.

'איך אנחנו כאלה חנונים והכסף שחסכנו שוכב ומעלה אבק בחשבון בנק'? אנחנו שואלים את עצמנו.

כשהכסף שוכב בחשבון, זו  לא תמיד התנהלות נכונה נכונה כלכלית.  במיוחד כשיש אינפלציה (עליית מחירים) שגורמת לו להישחק אם איננו מושקע. לאורך זמן, מיטב המומחים יסכימו, שכדי לחסוך כסף ולייצר מהכסף שחסכנו עוד כסף צריך לקחת גם סיכון. לא סתם כספי הפנסיה שלנו מושקעים בבורסה וככל שאנחנו צעירים יותר, החשיפה שלנו להשקעות יותר תנודתיות כמו מניות, גבוהה יותר.

אז נכון,  השקעות זה לא משחק ילדים, אין דבר כזה "תשואה בטוחה" , אבל יש דבר כזה "השקעה חכמה" ויש "השקעה מתאימה" לי ולמשפחה שלי.

אז... איך מתחילים להשקיע?

איזו חשיפה למניות מתאימה לנו?  האם כדאי לקנות אגרות חוב? (ומה זה בכלל אגרות חוב??), האם כדאי לפזר השקעות בין ישראל וחו"ל? להיחשף לדולר?  לקנות תעודות סל שעוקבות אחר מדדים או ניירות ערך ספציפים? לרובינו אין את הזמן או הידע הנדרשים כדי ללמוד לבד כיצד לבנות תיק השקעות......

האמת שלנהל את הכסף שלנו זה מסובך. זו בדיוק הסיבה שרבים מעדיפים להעביר את הכסף שלהם לגופים שמתמחים בהשקעות. 

איך בוחרים את ההשקעה שמתאימה לנו?

המגוון הוא אדיר בעידן השפע, מה שעלול לבלבל או אפילו להלחיץ את חלקנו, בטח ובטח אם עושים את הצעד הראשון בעולם ההשקעות. לכן, לפני שצוללים לעומק ובוחנים כל אפשרות שקיימת, חשוב לשאול את עצמכם שאלה אחת:

"מה אני רוצה להשיג?"

ברגע שתהיה לכם תשובה ברורה לשאלה הזו, היא תהווה בשבילכם מסננת ותעזור לכם למצוא את הפתרון האידיאלי עבורכם.
חשוב שהמטרה תהיה ספציפית, כי מטרה כללית כמו “אני רוצה שיהיה לי עוד כסף”, לא תאפשר לכם להבין את מה שמתאים לכם באמת ולא תעניק לכם מוטיבציה לאורך הדרך. 

הנה כמה דוגמאות למטרות ספציפיות טובות:

  • “לממן את הבר מצווה”
  •  “לטייל בעולם”
  •  “לשלם לילדה שלי על האוניברסיטה”
  •  “לקנות דירה”
  • “לשלם חובות”
  •  “לעבות את הפנסיה”
  • “ליצור רשת ביטחון במקרה של פיטורין”.


לאחר מכן, ניתן לערוך מיפוי של ההכנסות וההוצאות שלכם, ומצב החסכונות שלכם,  וכך תוכלו לדעת מה הפער בין המצוי לרצוי וכמה נדרש על מנת לצמצם את הפער הזה ולהגיע ליעדים שלכם.

מטרה ברורה ומדויקת מאפשרת לנו כאמור לסנן בקלות את מכשירי ההשקעה שמציעים לנו, למשל: ברגע שנדע כמה כסף נזיל יש לנו, ייתכן ונגלה שחלק מההשקעות לא מתאימות לנו, כי אנחנו צריכים הון ראשוני שאין בידנו (למשל יש השקעות שדורשות מינימום 300,000 ₪)

כמו כן, ברגע שנדע למתי אנחנו מייעדים את המטרה שלנו, שוב נוכל למפות השקעות שהן לא רלבנטיות. למשל עצמאי שרוצה לטייל בחו”ל בעוד שנתיים וחושב לפתוח קרן השתלמות, יגלה שזה כנראה לא מתאים כי הכסף ננעל למשך 6 שנים.

מה צריך לבדוק לפני בחירת השקעה?

לפני שבוחרים השקעה, חשוב להתייחס לכמה קריטריונים:

  • נזילות – האם חשוב לי שהכסף יהיה נזיל במהירות?
  • טווח השקעה – האם ההשקעה מיועדת לטווח הארוך או לטווח הקצר?
  • רמת סיכון וסיכוי – האם ניתן להסתכן כדי להגדיל את הסיכוי לתשואה גבוהה יותר או שזה יגרום לנדודי שינה?
  • תשואה פוטנציאלית – האם התשואה הגיונית ומקדמת אותי לכיוון המטרה שלי בקצב שנדרש ?
  • תזרים – האם ההשקעה צריכה לספק תזרים או שזה בסדר לקבל את הרווח בסיום תקופה ההשקעה בבת אחת?

אז איפה כדאי להשקיע?

אם אתם עדיין מתקשים לקבוע את המטרות שלכם או עדיין מתלבטים מהו אפיק החיסכון האידיאלי בשבילכם, אנחנו כאן כדי לעזור! אנחנו ב-קשת פיננסים סוכנות לביטוח,  מתמחים בהתאמת פתרונות פיננסיים מבית חברות הביטוח ובתי ההשקעות המובילים בישראל. פנו אלינו עוד היום ותיהנו משירות אדיב, יחס אישי ומענה מקצועי.

עוד בבלוג