08-6655400
בית / בלוג / על הר הכסף שמעתם?

על הר הכסף שמעתם?

לא מעט אירועי חיים יכולים להשפיע על הקשר שבין כספי חיסכון לטווח ארוך, ובין האדם החוסך. היכרות עם נקודות הכשל העיקריות בתהליך הזה, יכולה לעזור באיתור הכספים האבודים.
כאן אנחנו נכנסים לתמונה. אנחנו נעזור לך באיתור הכספים דרך מערכת "הר הכסף" ובמחשבה, מה כדאי לעשות עם הכספים שנמצאו.
איתור כספים אבודים עם המומחים של קשת פיננסים - זה פשוט!

מועדון הכספים האבודים - הר הכסף

דמיינו לכם, חדר. או אולי כספת שאוספת את כל הכסף שאי פעם איבדתם.
אם פעם נפל לכם שטר והתעופף לו ברוח, או מטבע שנפל והתגלגל. אין לכם מושג לאן, אולי פעם איבדתם או גנבו לכם את הארנק שהיה מלא בכסף שבדיוק הוצאתם בכספומט...באסה 
ואתם אומרים לעצמכם, יאללה כפרה. העיקר הבריאות. זה רק כסף.
עכשיו דמיינו שיש חדר כזה, עם כל הכסף ששכחתם מקיומו, כל מיני קופות וקרנות שנותרו בודדים ואתם, עברתם עבוד או הפכתם משכיר לעצמאי שכחתם על קיומן זה כסף שלכם והוא קיים. מחכה לכם! אתם רק צריכים למצוא אותו.
בדיוק עבור זה הוקם "הר הכסף" - מאגר המידע שבו תוכלו לאתר חשבונות אבודים.
משרד האוצר מעריך שקיימים 10-15 מיליארד שקלים השייכים לציבור הישראלי ומוגדרים כ"כספים אבודים". אלו חסכונות שלכם וייתכן שאתם לא מודעים אליהם.

אז מה הן הסיבות שעלולות לגרום לנו לאבד קשר עם הכסף שלנו?

1. מעבר בין עבודות - שוק העבודה המתפתח מייצר עבורנו הזדמנויות שונות בתדירות הולכת וגדלה. היום, יותר ויותר עובדים בוחרים לממש את עצמם, בין היתר באמצעות התקדמות אל מקום עבודה אחר, אשר מציע להם תפקיד משמעותי יותר. למעבר הזה, שבין עבודות, יש השפעה על מיפוי הכספים המיועדים לחיסכון. עם ההצטרפות למקום העבודה החדש, לעיתים בשל חוסר מודעות, ולעיתים בשל חוסר קשב לנושא, נפתחות עבור העובד קופות וקרנות חדשות אליהן מופקדים כספי החיסכון החדשים. בצורה זו,  רבים מן העובדים נוטים לאבד קשר עם הקופות הישנות.

2. משיכה חלקית של כספים מן הקופות - אירועים שונים בחיינו, מאלצים אותנו, למשוך באופן חלקי את הכספים השמורים עבורנו בקופות אליהן הפרשנו במשך שנים. במקרים כאלו יתרת הכספים עלולה להשכח.

3. פטירה של קרוב משפחה חו"ח - במקרים רבים, פטירה של אדם מקנה זכויות שונות לשארים. אולם, בשל מיפוי לקוי של כספי החיסכון של הנפטר, אובד הקשר עם הכספים האלו. במקרים כאלו, השארים אינם מודעים לכך שיש להם זכויות על כספי חיסכון שנעלמו מעיניהם.

4. שינויים טכנולוגיים בשירותים מקוונים - עד לא מזמן, סיפקו בנקים שונים, באמצעות אתרי האינטרנט שלהם, חיווי אודות קופות וקרנות המנוהלים על שם העמית. מרגע שתצוגה זאת אינה מסופקת יותר לגולש, פוטנציאל איבוד הקשר עם חלק מן הקרנות והקופות גדל באופן משמעותי.

5. שינויים מבניים בחברות הביטוח וקופות הגמל - בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בהרכב חברות הביטוח וקופות הגמל. הענף הזה ידע מיזוגים של קופות, כמו גם התכנסות של חברות ביטוח שונות אל חברות האם שלהן. בסיטואציה כזו, אנו עלולים לאבד את הקשר עם הכספים, כיון שלא יודעים כבר מי הוא הגוף המחזיק בכספים.

6. העדר קשב ומודעות - החיים שלנו עמוסים בגירויים, אנחנו נאבדים קשב מהר מאוד, ושוכחים, מה החלטנו ועל מה חתמנו. במיוחד אנשים צעירים, שאינם מודעים לחשיבות החסכון ארוך הטווח.

7. תיעוד לקוי של המעסיק - לעיתים, גם למעסיק יש חלק בשיבוש הקשר שבין החוסך לכספים המיועדים לו. רבים מן המעסיקים לא טורחים להקפיד על תיעוד סדור של ההפקדות, הקופות והחסכונות של העובדים שלהם. זוהי אחת הסיבות בגינה יכול העובד למצוא עצמו לאחר שנים של עבודה, בלי הידע הבסיסי לגבי מיקומם המדויק של הכספים שנחסכו עבורו.

8. החלפת סוכן ביטוח - לעיתים קרובות, סוכן ביטוח מביא עימו המלצות להתקשרות חדשה מול תוכניות ביטוח שהוא מכיר היטב, ובמעבר הזה שבין תוכניות שונות, עלולים לחול שיבושים שונים, שיגרמו לניתוק הקשר של החוסך, עם הכספים שיועדו לו.

לסיכום,
לא מעט אירועי חיים יכולים להשפיע על הקשר שבין כספי חיסכון לטווח ארוך, ובין האדם החוסך. היכרות עם נקודות הכשל העיקריות בתהליך הזה, יכולה לעזור באיתור הכספים האבודים.
כאן אנחנו נכנסים לתמונה. אנחנו נעזור לך באיתור הכספים דרך מערכת "הר הכסף" ובמחשבה, מה כדאי לעשות עם הכספים שנמצאו.
איתור כספים אבודים עם המומחים של קשת פיננסים - זה פשוט!

לבדיקה חינם בהר הכסף על ידי המומחים שלנו  לחצו כאן     

  

 

 

עוד בבלוג